zaterdag 26 september 2015

Levende fotografie

De tweede herfst expositie in De Werkplaats zal in het teken staan van analoge fotografie en sieraden met een nostalgische sfeer.

Micha van den Berg is zowel fotografe als model. Zij schrijf over haar werk: "Ik spreek in beeldtaal, woorden zijn voor de kijker die zich uitspreekt over de beelden, die door een proces heen gevormd worden.

Mijn inspiratie komt voort uit natuur en de hardheid in deze wereld. The struggle of life!

Ik werk dan ook met modellen, die diep in hun gevoel kunnen tasten. In een stilte die zich vergezelt met een expressieve emotie, zichzelf zo te kunnen bevrijden.

De natuur is een onderdeel die hoort bij mijn werkwijze... The circle of life!
De zon zien opkomen en ondergaan. Die energie geeft kracht, deze voert naar een intens beeld.

Film heeft mijn voorkeur, het gehele proces te kunnen volgen. Het zien ontstaan van het beeld. Ik werk met verschillende formaten en experimenteer graag met analoge technieken.

Analoog heeft een diepere betekenis, niet alles onder controle te willen hebben, in het tot stand komen van het beeld. Tegenwoordig willen we snelle vooruitgang en de controle. Ik wijk hier graag vanaf, tegen de stroom in, houd mij levendig en creatief."


Jan Kees Helms is in zijn archief gedoken en zal een aantal sfeervolle analoge foto's laten zien waarin beweging een centraal thema is. De serie is indertijd verschenen in het kunstmagazine Mba Kajere.

Hennie van Vliet heeft eveneens veel geëxperimenteerd met analoge fotografie en zal ook een klassieker aan de muur hangen.

Foktjen Koning laat zich inspireren door verhalen en voorwerpen van mensen en laat door sieraden de herinnering nieuw leven inblazen.

Expositie:
zondag 18 oktober 2015 van 13 - 17 uur (tijdens de KunstKijkRoute)

De Werkplaats
Valkestraat 6
3811 KD Amersfoort

Na de expositie is het mogelijk om mee te eten. Vanaf 18.00 uur wordt een veganistische maaltijd geserveerd. Aanmelden is aanbeloven want het aantal plekken is beperkt. Aanmelding kan via deeez1966@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten