De ruimte werd gevuld met de geluidscompositie A-Z Blender # 9 van Jos Smolders.
De geluidscompositie ondersteunde een nieuwe film van Jan Kees Helms. Roel Meelkop beschrijft in Vital Weekly het volgende over deze geluidscompositie:
"Track nine is basically a remix of sound material of The Institute of Screamscape Studies. Not surprising, since its 'director', Gregory Whitehead, is well known for the use of the human voice in his work. The piece starts off quite subdued with faint screams and quiet noises and doesn't release its full potential until halfway through. But then it starts to get going: screams get louder and more frequent and a high pitched whining sounds takes care of the rest. Still, everything is more or less under control, it seems. "
Naast de indringende filmbeelden en alomvattende geluid was er nieuw werk van Kirsten König. De schreeuw om aandacht voor nieuwe modeartikelen wordt regelmatig verbeeld door modellen. Dit beeld heeft zij omgevormd tot een nieuwe tassenreeks.
De expositie was dusdanig indringend voor een groot deel van het publiek dat zij het binnen een korte tijd de expositieruimte verlieten. Veel bezoekers waren meer op zoek naar harmonieuze en lieflijke beelden en dat werd binnen "De Schreeuw" niet gevonden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten